Det här med könsroller

Detta inlägg är citerat från Sanningen om samhället

Här är lite intressant läsning av @politikerlilith. Hon är en person som jag följer på Twitter och som jag till och från brukar prata med. Hennes blogg följer jag också och där skrivs det mycket intressant läsning. Lilith Svensson

Här är ett utdrag från hennes inlägg tidigare idag, jag tycker ni alla borde läsa hela hennes inlägg.

Kunde inte låta bli att skriva ett inlägg om könsroller. På Twitter delar man ju ibland med sig av sitt vardagliga liv. Idag berättade jag att jag höll på att baka bröd till dottern som önskat sig nybakat bröd.

Vad jag reagerade emot var Leos taggningar i inlägget, är det typiskt en kvinnlig kd-politiker att göra det som är typiskt ”kvinnogöra”? Jag gillar att baka bröd eftersom jag tycker att det är så gott och det är så enkelt att göra. Jag gillar att laga mat, och jag gör det bra. Men jag och min man har verkligen inte ett strikt könsuppdelat förhållande (men om man nu har det tycker jag inte det är något fel i det, så länge man har funnit ett sätt som fungerar för båda parterna).

via Det här med könsroller « politikerlilith.

Kommentera

