Twitter inför en ny annonsmodell

Twitter lanserar en ny annonstjänst som ska generera intäkter genom marknadsföring av specialerbjudanden, event och engångsaffärer.

Twitter hanterar Earlybird-kontot åt sina kunder och lägger in specialerbjudanden från de företag som ingår och skickar dessa till användare som följer Earlybird.

Företagen betalar Twitter en avgift för marknadsföringen av produkter och tjänster via tjänsten.

Läs hela artikeln här på IDG – Twitter skapar ny annonsmodell

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s