Östgötatrafiken – Fy fan alltså

Ja man kan bli arg för mindre saker och värre saker, men här är då en sak jag reagera på när jag läste. Ska det vara så jävla svårt för en busschaufför att veta när man ska stanna och inte stanna. Trodde dom hade någon slags utbildning. Det gäller även dom som jobbar på Trafikledningen..

En ganska irriterande historia måste jag säga.. hmm  ja läs själva..

Kundservice hittade på regler efter miss

Först åkte bussen förbi, sedan läxade trafikledningen upp David Rosell för att han inte hade vinkat.

– Någon kundservice verkar inte finnas på Östgötatrafiken, säger han.

Det var vid lunchtid i måndags som David Rosell och hans kollega väntade på buss 113 på hållplatsen Gymnastikgatan i centrala Norrköping. När bussen kom stannande den inte utan åkte bara förbi. Detta trots att de båda stod precis bredvid kuren och rörde sig mot bussen när den kom.

Spelade in samtalet

Då ringde David Rosell till kundservicenumret som står i busskuren och blev kopplad till trafikledningen. Men i stället för en ursäkt möttes han av felaktigheter och förolämpningar. En bit in i samtalet tryckte han på inspelningsknappen på mobiltelefonen.

David Rosell: ”Menar du att jag måste vinka på bussen när jag står på en hållplats där den ska stanna?”

Trafikledningen: ”Ja. Det står i regelboken.”

David Rosell: ”Finns det en regelbok för att få åka med bussen?”

Trafikledningen: ”Det finns regler i samhället. Har du inte lärt dig det i grundskolan?”

Läs artikeln på Norrköpings Tidningar. Kundservice hittade på regler efter miss

Här är ett annat inlägg på min blogg som även det handlar om Östgötatrafiken.

Sådant här är saker som gör mig irriterad. Nu ska jag i alla fall samla på mig flera sådana här magnet busskort, ifall man tappar något. Så varje gång hädanefter när det är dags att fylla på busskortet så ska jag begära att få ett nytt. vad är det nu som är fel undrar ni kanske.

One response to “Östgötatrafiken – Fy fan alltså

  1. Hej!
    För din kännedom har nu akuell förare kontaktat mig och berättat att de killar som reportaget handlade om, stod en bra bit från hållplatsen. Ca tio meter enligt föraren. De gjorde inga synliga tecken på att de skulle med bussen. I och med att de inte stod vid hållplatsen och inte heller visade att de var på väg dit, antog föraren att de inte skulle med.

    Vänligen

    Sylvia Rydström
    Informationschef
    ÖstgötaTrafiken

Kommentera

