Politik – Blogginlägg – Topplistan

Här är dom mest länkade blogginläggen nu på min ”Politik kanal” på Twingly. Använder ni er av Twingly så tycker jag ni ska följa min kanal där om det är politiska blogginlägg ni letar efter. Här är i alla fall Topplistan som den ser ut just nu.

Sahlin, publikrekord och en ny färdriktning för Sverige

Peter Andersson – med rätt att tycka…. ”Det är gott att leva”, sa den gotländske partivännen i sin hälsning. Kort därefter började Sahlin. Det finns bara en brist med talet: Även om det var väldigt många på plats, kommer alltför få att hör…

Uppdaterad valstrategi och ny kampanj

moderat.se – nyheter Söndagen 4 juli presenterade Per Schlingmann Moderaternas uppdaterade valstrategi samt kampanjen ”Jag röstar på Moderaterna för jag vill ha ordning på Sveriges ekonomi”. I valstrategin slås fast att d…

Piratpartiet Press: Swift-avtalet: Det är inte terrorismen, utan övervakningsstaten som hotar vårt samhälle

press.piratpartiet.se Idag kommer EU-parlamentet godkänna det så kallade Swift-aftalet, som innebär att data om europeiska privatpersoners och företags banktransaktioner skickas till USA i bulk. – Detta är ett dumt och o…

Ikväll har jag hört Sveriges nästa Statsminister. Hon heter Mona Sahlin!

Högbergs tankar Ett starkt ideologiskt tal med toner från den bloggutmaning, kring vad Mona Sahlins ska tala om, som Peter Andersson påkallande. Ett tal utan stora löften men det en tydlig färdriktning.        Det v…

Mysteriet Swift

Magnihasa Märkligt. Här skriver jag ett inlägg om säkerhet, och vad drabbas jag av inte mindre än några timmar senare? Beskedet att Swift-avtalet kommer att klubbas igenom i eftermiddag av Parlamentet. I säkerh…

Spekulationerna om Littorins brott

Jinge.se Jag tror att historien runt Sven Otto Littorin kommer att växa. Aftonbladet har avslöjat det som många redan miss- tänkte, hans avhopp var inte bara relaterat till hans barn och hans familjesituation…

Mona Sahlin vinner i längden.

annarkia Idag är det socialdemokraternas dag i Almedalen. Vi som inte är där får nöja oss me ny- och gammelmedias medias rapportering. Kommer de stora tidningsdrakarna som DN och Svd att rapportera om ökat för…

”ATT VAKNA I MÖRKRET OCH SE MONA – EN FASA FÖR ONDA MÄN”

Tokmoderaten Sist ut av de två stora partierna i Almedalen är Socialdemokraterna, de platsar faktiskt fortfarande in i vårt sällskap trots att de numera faller fritt närhelst en opinionsundersökning publicerar sin…

Bra S-dag i Almedalen.

Veronica Palm Trött med glad efter en bra socialdemokratisk dag i Almedalen. Mona har boksläpp. Tydlig S-prioritet på rätt till barnomsorg också när föräldrarna öker arbete eller jobbar kvällar och nätter – det är …

Mona Sahlins tal i Almedalen

www.socialdemokraterna.se I ett fullsatt Almedalen talade Mona Sahlin under torsdagskvällen. Först ut på scen var Moneybrother som spelade och deklarerade att han vill se en ny regering i höst.

Retweets (9) Show

Mona Sahlins sista tal i Almedalen

Stockholm enligt Ankersjö Ikväll hör vi Mona Sahlins sista tal som politiker i Almedalen. Det är jag beredd att satsa en slant på. Socialdemokraternas dag under almedalsveckan kommer efter en vår av opinionsnedgångar och en dj…

Henrik Alexandersson: Piratpartiet om SWIFT-omröstningen

henrikalexandersson.blogspot.com EU-kommissionär Cecilia Malmström är pådrivande för ett nytt Swift-avtal Pressmeddelande från Piratpartiet 2010-07-08: Swift-avtalet: Det är inte terrorismen, utan övervakningsstaten som hotar vårt s…

Fram med sanningen om Littorins avhopp

Röda Berget » Fram med sanningen om Littorins avhopp Den officiella anledningen till Littorins avhopp är familjehänsyn, vilket jag aldrig skulle skriva om. Enligt uppgifter i Aftonbladet är orsaken en helt annan. uppgifter om ett brott arbetsmarknadsmi…

Moderat förbud att lyssna på Sahlin

Peter Andersson – med rätt att tycka…. Jag och Pia låg i gräset i Almedalen och lyssnade på Reinfeldt i söndags. Det var skönt väder och, trots allt, en stor politisk händelse. För egen del tycker jag att Mona Sahlins tal i går var ännu vi…

Har Hägglund kurerat magen än?

Röda Berget » Har Hägglund kurerat magen än? I så fall är det några saker som jag vill höra när Broder Hägglund äntrar talarstolen idag. Hur går vårdnadsbidraget ihop med arbetslinjen? Varför är det inte i just detta fallet viktigt att det är …

Hon är ju så bra

Monica Green(s) blogg Ryser av vällust när jag hör Mona Sahlin tala om solidaritet, skatt efter bärkraft, rättvisa och före jobb. Kvällens tal i Almedalen var oerhört bra och det skulle förvåna mig mycket om det inte var S…

…Ur dimman stiger Statsminster Sahlin fram

Röda Berget » …Ur dimman stiger Statsminster Sahlin fram Idag steg ledaren Mona Sahlin fram på allvar. Det var som om hon växte både på längden och på brädden under talet. Det ar inga stora gester, inga grandiosa lustifikationer utan är blodigt allvar. Poli…

Kommentera

