Politik – Morgonens skörd av inlägg

Häromdagen startade jag en ”Politik Kanal” på Twingly. Här är de mest länkade inläggen just nu. Detta kan kommas att ändras med tiden.

Moderaterna mitt i mitten

Skryt-o-metern gick i taket under Reinfeldts tal…..

Martin Mobergs bloggSå har jag lyssnat till det första talet i Almedalen och det var statsminister Fredrik Reinfeldt (m) som direkt satte tonen; en mycket obehaglig och arrogant ton som var ämnad att ställa de rödgröna i…

Juli 4, 2010 – Reinfeldts tal: helt utan visioner om vad moderaterna vill

Alliansfritt SverigeANALYS. Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) har precis avslutat sitt tal i Almedalen. I en halvtimme talade han i mer eller mindre sanningsenliga ordalag om vad han gjort under mandatperiodenvad oppos…

Det där med att stå på jättars axlar – Moderaternas nya kampanj

opassandeMen det här var väl jätteroligt! Moderaterna kopierar en gammal affischkampanj från Socialdemokraterna. Min omedelbara reaktion blev nåt i stil med att de inte lär som de redan lever. Ibland blir det …

Reinfeldt har ingen egen politik

KulturbloggenReinfeldt uppmanade oss att rösta på Socialdemokraterna. Jag har princip hört Moderaternas partiledare Fredrik Reinfeldt tala i Almedalen. Det är helt otroligt, men hade uppmanade lyssnarna att röst…

Skatteminsiter Reinfeldt

In Your Face– Jag använder politiken för att skapa jobb, sade Fredrik Reinfeldt under utfrågning av TV4:s panel som gjorde ett par timmar innan Reinfeldt skulle hålla sitt tal i Almedalen. Kvällen till ära så var…

Det handlar om att hålla ihop ett samhälle.

Kent Persson (m) blogg » Det handlar om att hålla ihop ett samhälle.Det handlar om att hålla ihop ett samhälle. En av politikens viktigaste uppgifter är just att hålla ihop ett samhälle och stå emot särintressen, särskilt starka särintressen. Risken är nämligen uppenb…

Nu är Reinfeldt svår att stoppa

Kent Persson (m) blogg » Nu är Reinfeldt svår att stoppaDet går bra för moderaterna just nu. Hälften av väljarna kan tänka sig att rösta på Moderaterna. Ett starkt stöd och en stor nyfikenhet som visar att det kan gå riktigt bra för moderaterna i valet i h…

Parlör på reinfeldtska

Storstad » Parlör på reinfeldtskaNågra ordförklaringar till dagens DN Debatt av Fredrik Reinfeldt – utdrag ur artikeln inom citationstecken, ordförklaring följer med början i det fetade. “Vi ville bli ett brett parti med en vilja at…

Därför ska Moderater rösta på Piratpartiet i riksdagsvalet 2010

Emil IsbergJag kommer precis från Reinfelds tal på Almedalsveckan. Fredrik Reinfeldt började sitt tal som en standup-artist och körde politiker-ord-bingo baserat på orden kulturarbetare, företagare, sjukskötersk…

Nä, ni är inte statsbärande

Högbergs tankarIkväll kommer en kaxig Fredrik Reinfeldt ställa sig på scenen i Almedalen. Själv ligger jag i en sjö och svalkar mig. Talet tror jag mig veta vad det innehåller ändå. Idag drar Almedalen igång…

I politikens lustiga hus

Ledarredaktionens bloggCirkus Brazil Jack har rest sitt tält i Visby, men nere i Almedalen kommer vi i veckan få se betydligt mer avancerade konster än någon cirkus kan ge. Politikerveckan började redan i lördags, när De rö…

FRedrik Reinfeldt rockade loss i sitt Almedalstal…

MinamoderatakaramellerPolitikerveckan i Almedalen är speciellt och har många infallsvinklar – idag var det Moderaternas dag och jag har av förklarliga skäl följt detta. Foto: Ragnar Jensen Per Schlingmann börjadedagen…

Väx upp, skaffa er ett eget liv

Högbergs tankar(Foto: Rolf Söderberg/DN / Henrik Montgomery/Scanpix)Ibland så har man bara lust att säga -Väx upp skaffa er ett eget liv. Ja så känns det nu när jag sitter och tittar på Moderateras idestöld från s…

PIHLBLAD Reinfeldt var bitsk, elak och underhållande

PolitikerbloggenKOMMENTAR PIHLBLAD. Fredrik Reinfeldt trivs i Almedalen. I sitt tal bjöd han på sin alldeles egna bitska retorik där den rödgröna oppositionen åkte på flera rallarsvingar. Läs Pihlblads kommentar här.…

Retweets (2)Show

Försvaret

Hogrelius tankar i skrift!Alla som vill prova att se vad det militära är för något har rätt enligt den nya lagen att prova ”lumpen” i tre månander.Alla innebär alltså även kvinnor .Så har det ju inte alltid varit ,när jag låg…

”NÄR KOMPASSEN INTE LÄNGRE FUNGERAR”

Tokmoderaten…var titeln på ett litet alster som jag hade den stora äran att få skriva åt tidsskriften Liberal Debatt. Det var en av mina första insatser på tryckt papper, i en tidning som är hyfsat respekterad.…

Så där ja!

HolmqwistSå här talar en statsminister med en seriös och långsiktig hållning för hela Sverige och för Sveriges folk! Mycket bra debattartikel i dagens DN. Skön läsning när valrörelsen nu verkligen kickar igån…

Almedalsveckan – Moderaternas dag. En märklig början på Almedalsveckan

Mitt i steget, Johan Westerholms bloggLäser med stigande förvåning i SvD statsministerns utfästelser inför valrörelsen. En valrörelse som kommer att bli historiskt hård och jämn. Eller rättare sagt, jag tror inte att jag egentligen blir s…

Reinfeldt – Bror Duktig drar en lina

Henrik-Alexandersson.sePå DN Debatt i dag är Fredrik Reinfedt så där spooky igen. Lite… frireligös i tonen, typ. Som i de där böckerna han skrev när han var ung. I sin debattartikel ger Reinfeldt allehanda särintressen e…

Dessa inlägg kommer från rss flöden samt olika sökord som jag har lagt in på kanalen.. RSS flöden kommer ifrån..

Socialdemokraterna

http://www.socialdemokraterna.se/Media/RSS/

Nya Moderaterna

http://www.moderat.se/web/RSS-flode_nyheter.aspx

Kristdemokraterna

http://www.kristdemokraterna.se/PressOchMedia/Pressmeddelanden/PressRSS

Vänsterpartiet

http://www.vansterpartiet.se/index.php?format=feed&type=rss

Centerpartiet

http://www.centerpartiet.se/Globala-sidor/RSS/Startsidans-RSS-flode/

Miljöpartiet

http://beta.mp.se/cgi-bin/pir_rss.py

Peter Andersson

http://peterlandersson.blogspot.com/rss.xml

Samt så skannar Twingly av alla deras inlägg och lägger till dem i min kanal om något inlägg inehåller något av dessa ord.

  • Regering
  • Statsminster
  • Socialdemokraterna
  • Moderaterna
  • Folkpartiet
  • Kristdemokarterna
  • Folkpartiet
  • Centerpartiet
  • Miljöpartiet
  • Svergiedemokraterna
  • Almedalen

Kommentera

