Semestertider och tillökning i familjen

Ja nu är det snart dags för min härliga och efterlängtade semester. Nu har man nästan jobbat ett helt år sen förra. Fan så underbart det ska bli alltså.. I regn och skur, kallt som varmt har man varit på jobbet och förhoppningsvis gjort vad man ska.

NU väntar det i alla fall fyra veckor lång semester innan man ska tillbaka till arbetet igen. Vad tid man har över nu om dagarna, vad saker man kan få gjort. Samt nu i dagarna så ska ju min flickvän föda barn också, så det blir tillskott i familjen.

Barn har jag ju två stycken sedan innan, från ett annat förhållande dock. Men för det måste jag ju hitta på en massa roliga saker med dom också nu i sommar. Dom är ju bara sju och nio år gamla och älskar att göra roliga saker med pappa. Dom är verkligen glada att få ett syskon till, även om det nu bara blir ett så kallat ”halvsyskon”. Mest glad är nog grabben som är sju år gammal då han för första gången blir ”storebror”.

Semester är det ju som sagt snart, har bara ca 10 timmar dit. Får hoppas det är en lugn dag på jobbet, så man kan få ta det lite lugnt och varva ner och komma i rätt stämning till semestern. Ska verkligen bli skönt att komma hem efter jobbet och sätta sig ner och ta någon öl och bara fundera på vad man ska hitta på i sommar.

Twitter kommer jag fortsätta att vara på, dock kanske inte vid samma tider då jag slipper att gå upp 04:30 och försöka att vakna till liv och vara trevlig. Vill tacka mina Twitter vänner som jag lärt känna och dom som följer min vardag där. Det har verkligen blivit många roliga och intressant konversationer.

Bloggen kommer nog att fungera som vanligt, med alla möjliga slags inlägg och trams. Tackar även mina besökare här som återkommer och kommenterar det jag skriver. Bloggen har egentligen bara ett syfte och det är att ”Reflektera” sådant som jag tycker är intressant och annat som berör mig på något vis. Blir ofta utdrag och länkar till sådant som jag har läst på morgonen, dock hinner jag inte med att skriva allt jag vill här på morgonen.

Vänner får man ju aldrig för mycket av säger dom visa, dock kan man ju också förlora vänner i livet av olika anledningar. För några dagar sedan så förlora jag en nära vän, Cancern tog hans unga liv, han blev vara 40 år gammal och efterlämnade 3 barn.

Tiden springer visst iväg nu på morgonen och nu hade jag tänkt att göra mig i ordning för den sista dagen på min nuvarande arbetsplats, då jag efter semestern börjar i ett nytt arbetslag på annan plats här i staden. Förflyttning är på egen begäran efter att ha varit på min nuvarande arbetsplats i snart 6 år.

2 responses to “Semestertider och tillökning i familjen

  1. Tänkte på ordet ”halvsyskon” det har mina barn
    Jag har barn med 2 olika pappor, men barnen känner sig som att alla är riktiga helsyskon
    Det kommer dina med göra ska du se🙂
    Önskar dig en underbar semester, det ska jag ha
    Nu kastar vi klockan i soptunnan😉
    Du hann skriva ett långt inlägg på morgonen

    • ja visst kommer dom känna sig som ”helsyskon”, det tror jag säkert dom kommer göra..

      Ja nu är man ju ledig över helgen, sen börjar semestern så ingen klocka kommer vara ställd på ringning..

      Ja det blev ett ganska långt denna morgon, hade lit tid över.

Kommentera

