Centerpartiets Ungdomsförbund bluffar

Här sitter man i lugnan ro och läser meddelanden på Twitter, så får man se att Ung Vänster har en länk efter ett meddelanden ”CUF-bluffen http://bit.ly/9nPyhM” och nyfiken som man är så klickar man ju för att se vad det handlar om… Vad förvånad man blir när man har läst en bit på det. Trodde inte att det var så illa i Sverige fast det är val i år. Här kommer ett litet utdrag från den artikeln.

”Centerns ungdomsförbund har under några månaders tid drivit bloggen Blue Mondays som en del i sin valkampanj. Bloggen handlar i huvudsak om att arbetsförmedlingen inte är till någon hjälp för arbetslösa ungdomar. Så långt ingenting konstigt. Desto konstigare är att bloggen har påståtts skrivas av en 21-årig arbetslös tjej vid namn Elin, vilket nu visat sig vara bluff och båg – hon finns helt enkelt inte. Som andra har påpekat är det lite beklämmande att centern, som ju endast har stöd av en ynka procent av de unga väljarna, måste hitta på människor som stödjer deras hata-facket-och-trygghet-på-arbetsmarknaden-politik.”

Läs hela artikeln här.CUF-Bluffen

Om det nu är någon som undrar om jag nu är CUF eller Ung Vänster så kan jag bara bekräfta att inget av dessa partier intresserar mig politiskt. Vilka jag kommer att rösta på i valet har ju inte med detta att göra egentligen. Men bara för att vissa av er kommer vara så nyfikna så kan jag ju bara berätta att jag kommer lägga min röst på…Socialdemokraterna

2 responses to “Centerpartiets Ungdomsförbund bluffar

  1. Att dem bluffar behöver ju inte vara sant bara för att ung vänster skriver det.

    Dessutom brukar ju kommmunister gilla att förvränga sanningen i medierna.

    Om du undrar så är jag Moderat

    • För min del får du vara vad du vill, tänka hur du vill. Men att du skrev här är ju ett bevis på att min blogg gör någon nytta. då någon reflektera på saken iaf.

Kommentera

