Sommar och grogg och bra musik

Ja nu är ju sommaren här i alla fall. Norrköping har upp emot 25° och solen värmer som fan, Midsommar närmar sig med stora steg och många ska ut och festa och bli fulla, dumma, dryga och kåta… Ja tänk efter hur många killar och tjejer som blir aspackade midsommar och fattar inte förrän dagen efter att dom har varit så fulla att dom mist sin oskuld. Hmmm betänkvärt.

Ja idag var ju sista dagen på jobbet denna vecka, måste säga att det var riktigt skönt. Tänk att få vara ledig nu ett par dagar och bara ta det lugnt och ha roligt. Klockan är nu 17,30 ungefär och jag sitter med en god grogg och skriver här och pratar med folk på Twitter.

Kvällen blir lugn och sansad förhoppningsvis, ska ju inte göra något speciellt. I morgon (midsommarafton) bär det av till bekanta i Skärblacka för lite sill och potatis, grilla på kvällen och flertal groggar och öl. Det ska verkligen bli skönt, så man får ju hoppas på att vädret blir bra som dom tidigare har sagt.

Michael Jackson kommer ut hur datorhögtalare, lyssnar på en spellista på Spotiy från @Mariahagglof. Bra musik är ju viktigt att lysna på när man vill ha roligt.. Ja det behöver ju faktiskt inte vara just Michael Jackson det finns ju så mycket annan bra musik.

Fan så varmt det är i ”datorrummet” då, fast vi har öppet här så är det som en bastu. Tyvärr så hjälper det ju inte så mycket nu att stänga och ”stänga” värmen ute från rummet. Så nu får man göra det bästa av saken och skölja ner värmen med en härlig grogg.

En vecka kvar till semester är det också, fan så skönt det ska bli alltså. Som många av er kanske vet så är min flickvän gravid och ska föda den 5/7  om det blir som det är tänkt. Fast sådant vet man ju aldrig hur det. Och NEJ jag blir inte pappa för första gången. Har två stycken underbara barn sen ett tidigare förhållande. Så nu blir man pappa för tredje gången (vad jag vet iaf)..

Usch nu orkar jag inte sitta här och skriva mera.. Nu får ni ha en mycket härlig och underbar midsommarhelg med god mat och gott att dricka. Jag vet inte hur jag kommer att uppdatera bloggen under helgen, men jag kommer att finnas till och från på Twitter..

Kommentera

