Att välja webbläsare – Windows

Ja alla har vi kanske funderat på vilken webbläsare vi ska använda oss av, det finns ju massor av bra webbläsare att ta ner från Internet. Själv använder jag mig av ett par stycken faktiskt. Har ofta många fönster öppna och alla med sin egna nich.

Vilka använder jag mig av då

  1. Flock – V 2.5.6
  2. Google Chrome 5.0.375.55
  3. Firefox/3.5.8

Jag skulle personligen inte använda mig av IE 8 då jag tycker den laddar alla sidor så otroligt långsamt och inte passar mig på något sätt.

Kanske ska förklara varför jag gillar just de här 3 webbläsarna så mycket.

Google Chrome

Google Chrome är riktigt snabb webbläsare, fungerar mycket bra och har inte en massa krimskrams som man inte behöver.

Firefox

Världens näst mest populära webbläsare, fungerar otroligt bra och är väldigt snabb och har utvecklats under lång tid.

Flock

Flock bygger på Firefox men är anpassad för att ha koll på allt som skrivs på sajter som Flickr, Facebook, Twitter och Youtube mm

Nu kommer ni säkert hoppa mig angående alla andra webbläsare som finns och är gratis att ladda ner. Jag menar inte att dom jag använder mig av är dom bästa, utan att det är dom som passar just mina syften.

Jag tycker i alla fall att ni ska ta en titt på dom som jag delade med mig av och kanske fundera på om ni ska byta ut eran tråkiga och söliga IE8 eller vad ni nu använder er av.

2 responses to “Att välja webbläsare – Windows

  1. Tyvärr är det många killar som inte vågar att visa sina känslor, visst ska man inte dra alla under samma arm. men många av killarna är så…

  2. haha kunde tro de🙂

Kommentera

