ESC 2010

ESC 2010 hur jävla intressant är det på en skala från ett till tio alltså.. På min privata skala är det 0. Alltså jag har inget emot musik och dans, det är sådant som kan vara mycket trevligt. Men att sitta en hel kväll och glo på några fjantiga typer från alla möjliga länder med alla möjliga kläder och frisyrer som man inte ens kanske förstår, vet ju inte ens om alla sjunger på sitt egna språk eller på engelska. Nu kan ni vill klaga på mig för att jag pratar om sådant jag inte vet, ni är så välkomna att kommentera det hur mycket ni vill…. För jag skiter i vilket.

ESC 2010 verkar diskuteras mycket på nätet just nu, många av dom jag följer på Twitter följer visst ESC 2010 frenetiskt. Många verkar gilla det och andra gillar det verkligen inte, för mig räcker det att se deras inlägg och det lockar verkligen inte till att slå TV:n och se det.

ESC slutade jag att se för många år sen och kommer antagligen aldrig igen att börja följa det. Med tanke på den musik som släpps in där i dagens läge. Man kan inte gilla all musik och så är det. Jag säger nu inte att all musik där är värdelös på något vis. Men ett sådant program som ESC 2010 har inget värde för mig. Vill jag lyssna på musik så kan jag göra det på radio, spotify eller leta fram någon bra CD här hemma.

Tacka vet jag Eurovision Song Contest 1974 när ABBA var med och vann med sin låt Waterloo.

One response to “ESC 2010

  1. Pingback: Tweets som nämner ESC 2010 « Reflekterat – Återspegling av samhället -- Topsy.com

Kommentera

