Recension: Emelies vardagsbetraktelser

Emelies vardagsbetraktelser skrivs av en tjej som är student och som har många funderingar kring livet, enligt henne själv så skriver hon mycket om feminism, rättvisefrågor, religion och om sin vardag i stort. Ni kan läsa hennes profil här. Emelies profil på blogger.

Hennes första inlägg på bloggen gjordes ”Måndag 1 Mars 2010” och var ett väldigt kort inlägg ”En ny början”. Sen utvecklade hon mycket längre och djupare texter med tiden. Många av hennes inlägg kan verkligen få en människa att tänka efter och reflektera på saker i samhället.

Som en person som gillar att läsa vardagsbetrakelser och hur andra lever sina liv så måste jag verkligen säga att jag gillar hennes blogg, hennes insikter på saker och ting. Hur hon hanterar olika saker i livet, och hur det är att vara student i dagens samhälle. Tror bestämt att jag måste ta och lägga till Emelies blogg på min lista av länkar.

Så söker du en person som skriver bra texter och har ett bra ordförråd och vet hur man bör skriva. (alltså inte som jag gör) så bör du besöka hennes blogg. Den är väldigt lättnavigerad och enkel och det är sådant som gör att jag vill läsa en persons blogg, inte en massa krusseduller och annat som kan vara svårt att tyda. Fortsätt att blogga som du gör Emelie.

Det är väldigt intressant att läsa andras bloggar, se hur andra folk tänker och reflekterar på saker som händer i livet och i samhället. För er som undrar så känner jag INTE Emelie eller vet något mer om henne än det ni kan få fram av hennes blogg. Så varför skriver jag då en recension om Emelies blogg ? vad får jag för det ?

Jag skriver den för att jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle skriva om några bloggar som jag följer dagligen. Jag får inget för att jag skriver den heller, kanske lite feedback av folk och möjligtvis blir Emelie glad och kanske länkar till sitt inlägg här på ”Reflekterat – Recension: Emelies vardagsbetraktelser”.

Lycka till nu Emelie med ditt framtida bloggande. Jag ser verkligen fram emot ditt nästa inlägg..

// Reflekterat

Nästa recension blir antagligen ~ TANKESTORMAR ~

2 responses to “Recension: Emelies vardagsbetraktelser

  1. Pingback: Tweets som nämner Recension: Emelies vardagsbetraktelser « Reflekterat – Återspegling av samhället -- Topsy.com

  2. Tack för en fin recension! Jag blev väldigt glad för den. Gillar ditt upplägg på bloggen där man kan få tips och idéer. En bra grej! Tack igen!

Kommentera

