McDonald’s fuskmärker sin mat.

Vad har jag nu reflekterat på när jag har surfat runt på diverse sidor. Två av dom sidorna jag besökta var Aftonbladet och Dagens Nyheter. Båda rapporterar dom om att McDonald’s inte sköter om sin mat.

Korta utdrag ur dessa sdor följer här.

Aftonbladet

”Enligt McDonalds regler får hamburgarna max ligga i tio minuter, sedan ska de ska kastas. Det efterföljs inte alltid:

– Hamburgarna kunde ligga där en, två timmar när det var som värst, säger Annelie Blixt, före detta anställd på McDonalds i Stockholm”

Dagens Nyheter

”SVT:s Dokument inifrån märkte upp kycklingsallader på en McDonaldsrestaurang. Nästa dag såldes alla sallader med ny datummärkning. Fusket bryter mot McDonalds huvudregel att alltid servera färsk mat.”

Låter det hemst, men är det så farligt om en hamburgare är 11 minuter gammal. eller kanske rent av 20 minuter. Är det så farligt om salladen säljs dagen efter den är gjord. Själv tycker jag inte att tiden är så farlig, om du gör en sallad hemma så äter du säkert av den dagen efter också. Låt oss också ponera att du gör två stycken hamburgare en kväll hemma. Hinner du verkligen äta upp båda dom två på mindre än tio minuter.

Jag kan ju svara för mig själv, att lagar jag en sallad idag och det blir kvar av den så kommer jag sannolikt att äta av den i morgon med. Skulle jag göra två stycken hamburgare här hemma, så skulle jag garanterat inte ha ätit upp dom inom tio minuter.

Om vi nu ska ta och prata lite mer om McDonald’s. Så borde vi kanske ta och diskutera deras menyer eller hur jävla illa deras mat smakar. Kanske borde vi diskutera varför deras mat kallas ”snabbmat”. Tycker själv att det tar en jäkla tid att komma fram till kassan för att få beställa lite mat. Hade gott snabbare att gå till närmsta sibylla grill och beställa. Jag är verkligen inget stort fan av McDonald’s och deras menyer.

McDonald’s går jag ytterst sällan till och då är det för att vi har varit på stan och barnen kanske börjar bli hungriga. Eller kanske bara göra dom glada då dom är förtjusta i deras mat. Men nästa gång jag går dit med dom så ska jag be dom att göra hamburgare utan lök, för då gör dom hamburgarna på beställning och man vet att dom gjorda direkt.

2 responses to “McDonald’s fuskmärker sin mat.

  1. Pingback: Tweets som nämner McDonald’s fuskmärker sin mat. « Reflekterat – Återspegling av samhället -- Topsy.com

Kommentera

